Wycieczka w Bieszczady

W dniach 18-19 kwietnia klasa I D pod opieką Pani Agnieszki Wójtowicz i Pana Wojciecha Zakrzewskiego wzięła udział w wycieczce edukacyjnej. Celem podróży był Bieszczadzki Park Narodowy. Pierwszego dnia w Ustrzykach Dolnych zwiedziliśmy muzeum Bieszczadzkiego Parku Narodowego. Pan Przewodnik szczegółowo i bardzo ciekawie opowiedział o roślinach i zwierzętach żyjących w poszczególnych piętrach Bieszczad oraz przedstawił nam historię geologiczną powstawania Karpat. Następnie wraz z pracownikami BdPN wyruszyliśmy z Przełęczy Wyżniańskiej na ścieżkę dendrologiczno-historyczną „Berehy Górne”, gdzie poznaliśmy bliżej wiosenny ekosystem Bieszczad, nauczyliśmy się oznaczać rośliny i usłyszeliśmy wiele ciekawostek związanych z codziennym życiem ludności, która zamieszkiwała niegdyś te tereny.
Kolejnego dnia przywitała nas piękna pogoda. Całą grupą, pod opieką pani przewodnik, zaopatrzeni w wygodne buty, wyruszyliśmy w góry, aby zdobyć najwyższy szczyt Bieszczad – Tarnicę.  Na początku wyprawy odwiedziliśmy stary cmentarz greko-katolicki oraz miejsce, w którym stała kiedyś cerkiew.  Wędrówka trwała ok. 6 godzin. Spotkaliśmy na naszej drodze wiele ptaków oraz wiosennych kwiatów. Kiedy w końcu dotarliśmy na szczyt, każdy z zachwytem mógł podziwiać niezwykła panoramę Bieszczad. Duża atrakcyjność tych zajęć pozwoliła nam dokładniej poznać funkcjonowanie przyrody oraz  z pewnością wzbudziła w nas zamiłowanie do gór.