Szkolne Koło Turystyczne na Ukrainie

Na ostatni wyjazd, niezwykle udanego sezonu turystycznego Szkolnego Koła PTTK wybraliśmy się do naszego wschodniego sąsiada oraz partnera podczas mistrzostw Europy w 2012 roku, czyli na  Ukrainę. Naszą podróż rozpoczęliśmy w Truskawcu, gdzie znajduje się najchętniej odwiedzane uzdrowisko z ujęciami leczniczej wody Naftusi, którą mieliśmy okazję skosztować. Po spacerze po centrum uzdrowiska udaliśmy się do delfinarium, gdzie obejrzeliśmy popisy delfinów oraz fok. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy w kierunku Lwowa, który zachwycił nas świetnym klimatem i przepiękną architekturą. Czas wolny na lwowskim rynku wszyscy spędzili bardzo przyjemnie. Drugi dzień rozpoczął się zwiedzaniem starówki, która zapiera dech w piersiach. Nie mogło również zabraknąć wizyty na jakże ważnym Cmentarzu Łyczakowskim i Orląt Lwowskich. To była na pewno ważna lekcja historii. Trochę zmęczeni udaliśmy się na Wysoki Zamek położony ponad 400 metrów nad poziomem morza, skąd podziwialiśmy panoramę tego pięknego miasta. Zmęczeni, ale pełni nowych wrażeń wróciliśmy do Polski, gdzie zakończyła się nasza wycieczka.

Mamy nadzieję, że w przyszłym roku uda się ją powtórzyć, a nawet zostać na dłużej.