Archiwum

Zmiany dotyczące reklam

Burmistrz zapowiada, że będą zmiany dotyczące reklam. „Czas je uporządkować”-mówi. W ostatnim czasie fora internetowe, aż huczały od skarg mieszkańców, dotyczących wieszania reklam gdzie popadnie. Większość jarosławian oburzała się. Burmistrz postanowił coś z tym zrobić, pomimo tego, że nie ma na to zbyt dużego wpływu.

Powstały nowe reguły określające wymogi, jakie powinna spełniać reklama. Osoby umieszczające reklamy na budynkach miejskich, kamienicach, szkołach, ogrodzeniach obiektów miejskich, placach i w pasach dróg miejskich mają rok na dostosowanie się do nowych przepisów prawnych.

Problem zaśmiecania miasta reklamami nie jest tylko naszym-jarosławskim. Ma go wiele innych polskich, miast między innymi Kraków czy Warszawa. Mimo iż najczęściej obiekty zabytkowe są chronione, to wciąż inne budynki niestety nie mają tego przywileju. W naszym mieście przy ulicy Grodzkiej większość pięknych, zabytkowych kamienic bezustannie zakrywana jest banerami i szyldami różnych reklamujących się firm. Takie rzeczy bardzo często nie są uzgadniane z konserwatorem zabytków i w tym tkwi problem.

Burmistrz Andrzej Wyczawski wspomina, że prezydenci i burmistrzowie miast nie mają instrumentów umożliwiających im na ingerowanie w wygląd reklam, a także dodaje, że jest świadom tego, że zarządzenie nie rozwiąże problemu w całym mieście. Zwrócił się z prośbą do parlamentarzystów o zgłoszenie inicjatywy legislacyjnej w sprawie powierzenia samorządom możliwości uchwalania prawa miejscowego w zakresie reklam.

Paulina Duma