7 Pieniński Rajd Kopernika

Kolejny już, siódmy Rajd Kopernika dobiegł końca. Grupą młodzieży z  naszego liceum wyruszyliśmy w Pieniny w poniedziałek 5 czerwca, tradycyjnie spod hali MOSiR. Razem z nami w podróż udali się znajomi z zaprzyjaźnionego koła PTTK z PG1 w Jarosławiu , studenci turystyki z PWSTE oraz członkowie międzynarodowej wymiany „Erasmus”.

Po kilku godzinach jazdy autokarem dotarliśmy na pole namiotowe. Jako zaprawieni w bojach turyści szybko rozłożyliśmy nasze namioty, zjedliśmy i ruszyliśmy na rafting. Spływ pontonami po Dunajcu trwał ponad dwie godziny, podczas których przepłynęliśmy blisko 12 kilometrów! Wodnym zabawom nie było końca. Uczestnikom nie przeszkadzała nawet niska temperatura wody w Dunajcu. Gdy tylko wszyscy przebrali się w suche ubrania, udaliśmy się busem do Szczawnicy, gdzie mieliśmy czas wolny na jedzenie i odpoczynek. Na pole namiotowe wróciliśmy wieczorem, przyciągani myślą o ognisku, śpiewach i pysznych kiełbaskach. Drugiego dnia musieliśmy jednak bardzo szybko wstać, gdyż czekała na nas wyczerpująca trasa ze Sromowiec Niżnych na Trzy Korony, a następnie na Sokolicę. Podążaliśmy szlakiem żółtym aż do Przełęczy Szopczańskiej, a następnie szlakiem niebieskim udaliśmy się na najwyższe wniesienie Pienin Właściwych- Okrąglicę, skąd rozpościera się  wyjątkowa panorama na Tatry, Magurę Spiską, Gorce, Beskid Sądecki i Pieniny. Niestety nie mogliśmy tam spędzić całego dnia, więc ruszyliśmy w dalszą drogę na Sokolicę. Niebieski szlak w stronę tego szczytu jest bardzo trudny technicznie, wyznaczony został przez ks. Walentego Gadowskiego, twórcy tatrzańskiej Orlej Perci. Po dotarciu na górę zrobiliśmy kilka pamiątkowych zdjęć i udaliśmy się w drogę powrotną. Szybko złożyliśmy nasze namioty, spłukaliśmy z siebie trud gór i wsiedliśmy do autokaru. Droga powrotna minęła nam bardzo szybko, gdyż wyczerpani po prostu zasnęliśmy. Był to ostatni, niezwykle udany wyjazd turystyczny naszego koła PTTK w tym roku szkolnym. Serdecznie dziękujemy opiekunowi za organizację i opiekę. Dziękujemy również wszystkim uczniom biorącym udział w tegorocznych wycieczkach za tworzenie wyjątkowej, wręcz rodzinnej atmosfery.