„Bo gdzie jeszcze ludziom tak dobrze jak tu? Tylko we Lwowie…”

W dniach 28-29 maja, 26 osobowa grupa uczniów z naszego Koła Turystycznego im M. Orłowicza wzięła udział w wycieczce do najpiękniejszego miasta dawnej Galicji- Lwowa. Piecze nad cała wycieczką sprawował opiekun naszego Koła, Pan Andrzej Bajan i niezastąpiona Pani Aleksandra Bajan (zbieżność nazwisk nieprzypadkowa J).

Lwów to niezliczone zabytki i miasto, które ma unikatową atmosferę. Pierwszego dnia po przekroczeniu granicy i dotarciu do Lwowa w godzinach popołudniowych udaliśmy się na spacer w celu zwiedzenia starówki. Następnie zakwaterowaliśmy się w hostelu, który położony jest w centrum miasta, dzięki czemu mogliśmy poczuć jak bije serce Lwowa. Następny dzień rozpoczęliśmy od regionalnego śniadania. Po czym wyruszyliśmy przy znakomitej pogodzie na eksplorację miasta. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od kościoła Bożego Ciała, klasztoru Dominikanów, katedry ormiańskiej i rzymskokatolickiej oraz słynnej opery Lwowskiej. Mieliśmy również okazje zobaczyć monumentalną kolumnę Adama Mickiewicza. W godzinach popołudniowych rozpoczęliśmy zwiedzanie od cmentarza Łyczakowskiego oraz cmentarza Orląt Lwowskich by oddać hołd poległym w obronie Lwowa. Kończąc naszą Lwowską przygodę, wybraliśmy się  na kopiec Unii Lubelskiej aby obejrzeć panoramę miasta. W godzinach wieczornych wróciliśmy do naszych domów zachwyceni aparycją Lwowa.