O show-biznesie i modzie z innej perspektywy

Dwudziestego piątego listopada młodzież naszej szkoły spotkała się z absolwentem Kopernika – Januszem Sabajem, który jest agentem gwiazd i ekspertem w branży modowej.  Opowiedział nam więcej na temat swojej pracy, zasad kreujących ten specyficzny świat, a także siły social media, zwłaszcza w odniesieniu do show-biznesu.

Tematyka wykładu Janusza Sabaja opierała się przede wszystkim na jego doświadczeniach zawodowych w środowisku celebrytów i  influencerów, a także osób zaangażowanych w modę.
Aktualnie pracuje on w agencji reklamowej i prowadzi wiele projektów z popularnymi ludźmi ze sfery zarówno modowej, jak i aktorskiej – m.in. z Marceliną Zawadzką oraz Grażyną Wolszczak. Dużo czasu upłynęło, zanim odnalazł swoją drogę – studiował japonistykę, psychologię społeczną, a także historię sztuki. Jak sam przyznał, na co dzień nie występuje przed ludźmi, a zajmuje się tym, co my widzimy jako gotowy produkt. Przyzwyczaił się już do życia w nieustannym biegu, doskonale zdaje sobie sprawę w tego, że jeśli chcesz funkcjonować w mediach „albo płyniesz, albo toniesz”.

Janusz Sabaj wspomniał o własnym projekcie dla znanej marki, który od podstaw był jego indywidualnym pomysłem, aby zaznaczyć, że bezpośrednio po zakończeniu pracy w zasadzie nikt już o nim nie mówił – konieczny jest nieustanny rozwój i świeże koncepcje. Z dystansem wypowiadał się o panujących trendach, a także walce o klienta prowadzonej przez domy mody i bardziej powszechne sieciówki. Swoją pracę podsumowuje słowami: „To nie wygląda jak w filmie „Diabeł ubiera się u Prady”, to jedzenie kanapek z kiełbasą nad komputerem”. 

Specjalista ds. show-biznesu został odebrany przez młodzież jako wyjątkowo pozytywny i zbzikowany na punkcie tego, czym się zajmuje. Swoje przemówienie podsumował zapewnieniem, że pomimo wszystkich pułapek czyhających na osoby w tej branży, a także życia na pełnych obrotach, to, że możesz uczestniczyć w czymś większym – wynagradza wszelkie przeciwności losu. Dodał, że musimy uwierzyć w siebie i tę wiarę podeprzeć konkretnym argumentem, aby drugi człowiek był w stu procentach przekonany o naszej wartości. Jesteś tak dobry jak Twój ostatni tekst, projekt!

 

Dominika Perykasza

 

 

link