SKKT- PTTK im. Kazimierza Gottfrieda uczestnikiem 50 Rajdu „Twierdza Przemyśl”

Dnia 19 października 2013 roku kilkuosobowa grupa członków SKKT- PTTK im. Kazimierza Gottfrieda wzięła udział w 50 Ogólnopolskim Rajdzie „Twierdza Przemyśl”.

Wybraliśmy trasę nr 5 przygotowaną przez Klub Górski „Karpaty” Przemyskiego Oddziału PTTK, liczącą blisko 20 km. Z Jarosławia wyruszyliśmy pociągiem do Przemyśla. Po dojeździe wyruszyliśmy autobusem do miejscowości Korytniki. W tej miejscowości znajduje się Cmentarz z I  wojny światowej. Nasz przewodnik Pan Dariusz Hop opowiedział  historię zabytkowego pomnika upamiętniającego śmierć i bohaterstwo żołnierzy różnej narodowości poległych w tym miejscu. Z okazji jubileuszu, każdy uczestnik otrzymał plakietkę oraz materiał krajoznawczy. Potem zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie i rozpoczęliśmy naszą wędrówkę. W drodze do Przemyśla przekroczyliśmy most na Sanie nieopodal zamku w Krasiczynie, jednego z najpiękniejszych skarbów architektury renesansowo – manierystycznej w Polsce. Kolejny  ciekawy element naszej wycieczki to schron bojowy sowieckiej Linii Mołotowa, znajdujący się w Dybawce Dolnej. Po przejściu kilku kilometrów docieramy do Fortu VII "Prałkowce", jest to jednowałowy fort artyleryjski Twierdzy Przemyśl. Zbudowany w latach 1881-1887, rozbudowany w 1914. Po zwiedzeniu fortu i odpoczynku ruszyliśmy w kierunku Wapielnicy (394 m n.p.m.), najwyższego wzniesienia Przemyśla. Panorama z Wapielnicy była niepowtarzalna. Tam zrobiliśmy sobie przerwę. Niektórzy rozmawiali, a niektórzy w spokoju wypoczywali i wygrzewali się w jesiennym słońcu.  Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy w stronę centrum Przemyśla, gdzie na terenie Fortu XVI „Zniesienie” zostało przygotowane ognisko, poczęstunek oraz uroczyste zakończenie rajdu .