Spotkanie z nauką

30 maja po raz drugi gościł w naszej szkole dr Wojciech Jabłoński – pracownik naukowy Uniwersytetu Rzeszowskiego, specjalista od matematyki finansowej. Dzięki temu uczniowie, którzy biorą udział w projekcie Młodzieżowe Uniwersytetu Matematyczne mogli  wysłuchać dwóch interesujących wykładów.

 

Pierwszy z nich miał miejsce 16 maja. Różnił się od typowych lekcji matematyki. Mieliśmy szansę zgłębić naszą wiedzę o zagadnienia z matematyki finansowej. Dowiedzieliśmy się nie tylko, na co zwracać uwagę w banku biorąc kredyt lub pożyczkę, ale też sami obliczaliśmy wysokości rat, które wcale nie są takie, jak często podają w reklamach.
Drugi wykład skłaniał się już w stronę typowej lekcji matematyki. Dotyczył trójmianu kwadratowego i zadań związanych z tym tematem.  To akurat przyda nam się do matury oraz do wielu konkursów matematycznych. Wykładowca powiedział nam nie tylko jak obliczyć niewiadomą w równaniu, ale także zwrócił uwagę na popełniane błędy, nawet te, które teoretycznie niczego nie zmieniają w zadaniu, a jednak punkty na maturze przez nie tracimy… Liczy się nie tylko myślenie, ale i staranność w rozwiązywaniu zadań oraz  tworzeniu wykresów funkcji i rysunków. Problemy, które wydawały nam się trudne, po 2 godzinach intensywnej nauki stały się zadaniem na kilka minut.
Młodzieżowe Uniwersytety Matematyczny (po prostu „MUMy”) to nie tylko kolejne dwie lekcje matematyki w tygodniu, ale też interesujące wykłady, dodatki naukowe (każdy z nas dostał podręcznik, kalkulator i pendrive’a) oraz możliwość wzięcia udziału w konkursach. Konkurs dla zajęć podstawowych – „Zostań Pitagorasem” oraz dla zajęć rozszerzających – „Zostań Euklidesem” polegał na zalogowaniu się na platformie e-learningowej i przystąpieniu do trzech etapów konkursu. Najlepsi uczniowie dostali się do finału, który odbędzie się 11 czerwca. Z naszej szkoły z zajęć podstawowych byli to: Łukasz Stachów z klasy Ie oraz Iwona Ciesielska z klasy If. Z zajęć rozszerzających:  Marcin Tomas z klasy Ig oraz Anna Niemiec i Przemysław Wątroba z klasy Ih.

[nggallery id=56]


Dodaj komentarz